Friday, May 11, 2012

Berita Baik Untuk Penggemar KOPI.

Hari ini saya nak kongsikan sesuatu yang mungkin berguna pada kita semua penggemar KOPI... Dalam akhbar New Sunday Time hari ini 11 Nov 2011 di ruangan "Life & Times Family" ada membicarakan tentang tajuk "The Coffee Connection"

Hmmm...satu tajuk yang bagi saya sangat bagus untuk di kongsikan... sebab rata-rata penduduk di seluruh dunia adalah penggemar KOPI. Tetapi adakah KOPI ni selamat untuk di minum? Adakah KOPI ni penyebab kepada penyakit? Dan adakah KOPI ni boleh boleh me"reduce"kan penyakit?

Haaaa....ni yang saya nak sharekan dengan anda semua!!!!

TAHUKAH ANDA BAHAWA KOPI INI BOLEH :

1) MENGURANGKAN RISIKO ALZHEIMER?

* Penyakit Alzheimer ini ialah satu keadaan yang memberi kesan kepada fungsi otak...

* Di mana, mereka yang mengalami penyakit ini akan mengalami masalah peringatan, sukar untuk membuat keputusan dan sukar untuk memahami apa yang di perkatakan.

* Kebanyakkan mereka yang mengalami penyakit ini ialah mereka yang berusia 60 tahun ke atas...tetapi ianya mungkin disebabkan oleh faktor genetik atau faktor persekitaran.

* Sebahagian dari pakar berpendapat bahawa, minum KOPI ni boleh mengurangkan risiko Alzheimer...dan menurut kajian pakar juga, mereka yang menggemari KOPI ni adalah mereka yang berada pada peringkat umur pertengahan... dan mereka akan minum kopi 3-5 cawan sehari....dan mereka di umur pertengahan ni mempunyai risiko yang rendah untuk penyakit ini.

Kebanyakkan mereka yang di pertengahan usia meminati minuman KOPI
 
2) MENCEGAH DARIPADA PENYAKIT PARKINSON??

* Parkinson ini kebanyakkannya menyerang mereka yang berumur selepas 50 tahun....dan kadang-kadang menyerang mereka yang berusia muda..


* Sejak tahun 1968, pakar saintis telah mengetahui bahawa KOPI ini boleh mengurangkan risoko penyakit Parkinson.

3) MENGURANGKAN RISIKO KANSER

* Pakar berpendapat bahawa peminum KOPI ada kaitannya dengan mengurangkan risiko penyakit Kanser hati, buah pinggang, juga peringkat awal breast cancer.

Itulah di antara fungsi-fungsi yang terdapat dalam KOPI....ni mungkin di sebabkan olehAroma yang terdapat dalam KOPI tu boleh mengurangkan risiko-risiko penyakit di atas....

So.....apa tunggu lagi ni....Dapatkan segera Red Guara Cafe dari NJC. 
017-3389785

" Enjoy RED GUARA CAFE in your MODERATION "




HARGA RM25.80 / 20 SACHETS

p/s : Perlu di ingatkan bahawa this information provided is for educational purposes only and should not be considered as medical advice...jgn salah faham ye...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...