Thursday, May 17, 2012

6 Sebab SEKS perlu dihayati

Assalamualaikum semua :)

Entry kali ni untuk mereka yang berusia 18 tahun ke atas ye :)

Info yang berguna, bukan sebaliknya.. :)

Kesibukan wanita hari ini dengan pelbagai tugas di pejabat dan di rumah membuatkan ramai para wanita yang bergelar isteri hari ini tidur dalam keadaan kepenatan. Lepas tu, bila dah penat suami cuit-cuit pun buat tak tau je kan...

Harus diketahui bahawa hubungan seksual mencetuskan banyak keistimewaan yang tersirat. Tak mustahil, bila dah tau pasti anda akan terasa ingin selalu berasmara dengan penuh makna. :)

Berikut adalah 6 sebab SEKS perlu dihayati :

  • BERI KETENANGAN JIWA DAN MINDA : Antara percaya atau tak, hubungan seksual yang berlangsung secara normal mampu memberikan ketengan dan kelancaran dalam rumah tangga. Secara tidak langsung, ia memberikan lebih kekuatan dan keyakinan dalam diri suami mahupun isteri untuk menghadapi kehidupan yang serba mencabar dewasa ini. Selain kesan dari sudut psikologi, hubungan intim juga dikatakan berupaya mengurangkan risiko serangan penyakit jantung dan angin ahmar. Waaahhh!!! menarik kan??? hehe
  • LEBIH AKTIF DAN SIHAT : Pasangan suami isteri yang kerap melakukan hubungan seks dikategorikan sebagai pasangan yang aktif fizikal. Ini kerana, setiap pergerakan dan pernafasan sewaktu berhubungan memberi kesan senaman, secara tidak langsung membakar kalori dalam badan. Sebab itulah individu yang mempunyai kandungan kalori yang rendah dilihat lebih aktif dan sihat berbanding individu yang terlebih kalori.
  • SISTEM TUBUH ISTERI LEBIH TERATUR : Seronoknya mendengar fakta-fakta menarik untuk melakukan hubungan seksual. Rupa-rupanya banyak faedah yang mana salah satu darinya ialah menjadikan isteri lebih sihat. Sebenarnya, aktiviti seks berupaya membantu perjalanan sistem tubuh wanita untuk jalani peredaran haid yang normal dan sempurna. Jadi, mitos- mitos negatif yang mengatakan hubungan seksual menyakitkan disangkal terus setelah mengetahui kebenarannya di sini.
  • KESAN AWET MUDA : Sememangnya wanita sinonim dikaitkan dengan kecantikan. Maka, tidak hairanlah apabila golongan ini sanggup berhabis duit untuk kekal cantik dan awet muda. Ada bermacam cara selain mengamalkan pola pemakanan, gaya hidup serta produk-produk kecantikan yang berlambak di pasaran. Salah satu yang paling mudah untuk awet muda adalah dengan melakukan hubungan seksual. Dikatakan, suami isteri yang kerap bersama memberi kesan awet muda. Relevannya, hubungan seks mencetuskan keseronokan dan kegembiraan. kesan dari itu mereka akan sentiasa tersenyum dan positif hingga kelihatan awet muda.
  • ELAK KANSER PROSTAT : Berita gembira untuk para suami di luar sana. Hubungan seks yang dilakukan secara kerap membantu mengelakkan mereka dari terkena kanser prostat.
  • GANJARAN PAHALA : Keinginan seksual adalah fitrah setiap manusia. Disebabkan itulah kita wajib berkahwin untuk merasai nikmat keseronokkan bersama selain menambah bilangan umat Muhammad di dunia. Hubungan halal yang dituntut dalam Islam merupakan satu ibadah dan sekiranya suami mahupun isteri peka pada ganjaran yang diberi oleh Allah s.w.t tentu masing-masing tidak cukup masa untuk melakukannya.
Jadi, oleh itu jom sama-sama kita hayati dan menghargai nikmat ini dengan sebaiknya... Yang dah kahwin je tau... :)

Untuk anda suami isteri di luar sana lebih menghayati nikmat berumah tangga ni, apa kata anda HANGATKAN lagi hubungan anda dengan BIDADARI dan ADUKA!!!! Pasti setiap malam anda terasa tenang, nyaman dan insya allah suami @ isteri cuit sikit je terus bagi respond baik pnuyeeee...hikhikhik



Nak cuba??? Nak dapat PAHALA layan suami??? cepat SMS@call saya NJC di :

017-3389785 | email: nouroules@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...