Friday, November 25, 2011

Kenapa Perlu Supplement?






Kita telah mengetahui untuk sihat jangkamasa panjang, kita perlu mengambil penokok zat asas yang lengkap. Pengambilan penokok zat dalam banyak kes adalah melebihi had RDA. Jadi bagaimana cara kita mendapatkan pengambilan penokok zat yang sempurna? Bagaimana anda mendapat 400i.u vitamin E setiap hari, di mana ianya telah dibuktikan sangat penting untuk kesihatan kardiovaskular (jantung) dan penglihatan.

Baiklah, anda boleh mendapatkannya dari diet dangan memakan 1.5 pound (0.68kg) biji bunga matahari setiap hari atau minum 1 botol penuh minyak bunga matahari, atau menghabiskan 33 pound (15kg) bayam setiap hari atau anda boleh mendapatkannya dari usana essentials. Dan bagaimana anda mendapatkan 1500mg kalsium dan 400-600 i.u vitamin D dan magnesium untuk kesihatan tulang yang kuat. Baiklah, anda boleh mendapatkannya dari diet dengan meminum susu setiap hari atau dengan memakan 3 tin sardin atau 11 pound keju setiap hari, atau mungkin anda lebih suka 18 pound (8.2kg) oren atau 1 pound (0.45kg) oatmeal, atau 10 pound (4.5kg) kobis setiap hari. Atau anda boleh mendapatkannya dari diet yang berpatutan ditambah dengan penokok zat Usana.

Pokok pangkalnya ialah diet yang seimbang adalah amat penting untuk kesihatan yang baik. Tetapi kajian terkini mendapati, dalam banyak kes, diet sahaja tidak mencukupi. Kebanyakkan dari kita tidak mendapat cukup vitamin, garam galian dan antioksida dari makanan sahaja. Oleh itu penokok zat amat diperlukan. Kunci kepada kesihatan yang baik ialah makan makanan seimbang dan ambil penokok zat berkualiti tinggi iaitu produk yang dicipta untuk melengkapkan diet anda dan membekalkan secara lengkap asas vitamin, garam galian dan antioksida yang diperlukan setiap hari untuk mengekalkan kesihatan yang baik dalam jangka masa panjang.

Tetapi jangan hanya mengambil apa yang saya kata. Biar NCJ petik dari satu artikel yang diterbitkan oleh 'Persatuan Perubatan Amerika' pada Jun 2002. Penulis menyatakan 'Kebanyakan dari kita tidak mendapat semua vitamin secukupnya dari diet sahaja... Oleh itu amat wajarlah untuk semua orang dewasa untuk mengambil Makanan Kesihatan. Ambillah nasihat NCJ ini. Ambillah Makanan Kesihatan berkualiti tinggi dari DCL untuk mendapatkan zat yang mencukupi. Ambil Makanan Kesihatan setiap hari dan amalkannya sepanjang hayat. Kesihatan anda bergantung kepadanya.

Letakkan diri anda di dalam perjumpaan keluarga. Yang mana satu anda? Samada anda seorang ibubapa atau datuk yang berbangga, pakcik dan makcik yang disukai, kawan akrab keluarga atau abang dan kakak?Anda mempunyai pertalian dan tanggungjawab untuk menyayangi dan perihatin terhadap satu sama lain. Tetapi adakah anda berlaku jujur terhadap diri sendiri? Adakah anda akan berada di sisi mereka yang disayangi selama yang anda inginkan? Adakah mereka akan berada di sisi anda bila diperlukan? Anda mungkin menjawab ya, tetapi perangkaan mengatakan sebaliknya.

Menurut Persatuan Masyarakat Barah Amerika, satu dari dua orang lelaki akan mendapat barah di dalam hidup mereka. Persatuan Pesakit Jantung Amerika melaporkan bahawa sakit jantung merupakan pembunuh nombor satu di kalangan wanita. Persatuan Pesakit Alzheimer pula melaporkan 1 dari 10 orang tua melebihi 65 tahun akan dijangkiti Alzheimer. Peluang untuk menghidap penyakit barah buah dada dalam hidup seorang wanita ialah 1 dalam 8. Jurnal perubatan New England menerbitkan artikel menyatakan lebih kurang 30% dari remaja dijangkiti oleh ahterosclerosis iaitu penyakit saluran darah tersumbat dengan lemak.

Masa depan keluarga ini, seorang mengalami kemerosotan kesihatan dan penyakit yang melemahkan bukanlah satu kebetulan. Ianya bukanlah kerana bernasib malang. Ia adalah satu proses yang memakan masa bertahun-tahun.

Adakah anda dan orang yang dikasihi mengalami nasib yang sama? Adakah anda sama seperti berjuta-juta manusia yang hidup terlalu pendek dan mati terlalu lama? Adakah anda menjaga kesihatan anda dengan berserah kepada nasib atau dengan merancang dan membuat pilihan.

Bidalan kata “Anda adalah apa yang anda makan” telah membawa makna baru dalam dunia moden. Hari ini kita makan makanan yang telah diproses melalui industri pengilangan. Makanan kita mengandungi racun serangga, racun industri, lemak buatan dan lemak buatan tak tepu. Untuk sebahagian besar dari kita, kesihatan adalah berdasarkan kepada gabungan dari beberapa pilihan yang kita buat seharian. Kebanyakan dari kita membuat pilihan yang kurang baik.

Pemakanan zaman moden mempunyai tahap lemak, gula dan garam yang tinggi. Pada masa yang sama kita mengambil kurang vitamin dan mineral. Tabiat ini disamping pengurangan aktiviti senaman membawa kita kepada penyakit kegemukan, tekanan darah tinggi dan kolesterol tinggi – Semuanya menyumbang kepada penyakit kronik kepada orang dewasa.


Tidak pernah berlaku di dalam sejarah sebelum ini di mana manusia memakan makanan yang telah diproses dan dicemari atau didedahkan kepada banyak racun – dari bahan kimia buatan, tekanan, dadah dan lain-lain bahan pencemar. Badan kita diperbuat daripada sel-sel dan sel-sel ini memerlukan zat-zat khusus supaya boleh berfungsi dengan betul dan mempertahankan diri dari serangan racun di dalam makanan dan persekitaran kita. Racun-racun ini mampu menghasilkan radikal bebas yang boleh merosakkan dan membunuh sel-sel badan kita. Kesihatan sel-sel ini adalah amat penting untuk kesihatan badan kita dalam jangkamasa panjang.

Memahami betapa luas dan mahal masalah kesihatan, ianya menjadi jelas kepada kita untuk mencari jalan menjaga kesihatan kita. Kos kewangan dan kos emosi akibat tidak menjaga kesihatan amatlah menakutkan. Walaupun dengan insuran kesihatan, pesakit dengan mudah boleh dikejutkan dengan kos rawatan perubatan, pembedahan dan ubat-ubatan preskripsi.

Persatuan Perubatan Amerika mengiktiraf peranan penokok zat pemakanan dalam membantu menjaga kesihatan. Dalam tahun 2002, jurnal dari persatuan ini telah menerbitkan dua artikel sains mengesyorkan pengambilan penokok zat multivitamin untuk penjagaan kesihatan. Penulis mengatakan: “Adalah wajar bagi semua orang dewasa untuk mengambil makanan kesihatan.”

Kepada siapa anda letakkan keyakinan tentang kesihatan? Beratus malah beribu-ribu orang meletakkan keyakinan mereka kepada syarikat DCL. Pendek kata, anda dan orang yang anda sayangi memerlukan zat-zat makanan dari syarikat yang anda yakini iaitu DCL.

Makanan yang kita makan sekarang kekurangan zat, malah mengandungi banyak bahan-bahan beracun. Kebelakangan ini, kerosakan yang berlaku kepada sel badan kita begitu ketara sekali dan kita mestilah melakukan sesuatu untuk mengekang kemusnahan sel ini.

Anda sekarang mengetahui risikonya. Adakah anda akan hidup dengan pilihan atau berserah pada nasib. Anda tahu betapa pentingnya kesihatan yang optimal di kalangan mereka yang dekat dengan anda. Jadi apakah yang akan anda buat? Adakah kesihatan yang baik menjadi pilihan anda?

Anda sekarang mengetahui, sedikit pelaburan pada kesihatan anda sekarang mampu membawa faedah besar di hari depan dengan meletakkan kepercayaan anda kepada DCL.

Daripada berjudi dengan kesihatan anda, bermain dengan nasib dan berharap untuk menjadi orang yang beruntung, adalah lebih baik anda memutuskan sekarang untuk mengorak langkah ke arah masa depan yang lebih sihat. Masanya telah tiba untuk anda menilai samada diri anda berharga. Adakah anda dan orang yang disayangi berharga?

Hubungi pengedar DCL/Crew NJC yang memberikan anda demonstrasi ini. Mereka telah memilih untuk sihat dan anda boleh memulakannya sekarang dengan menerima sistem zat pemakanan yang TERBAIK DI DUNIA. Mulakan dengan menikmati kelebihan dari kesihatan yang sebenarnya.

DAPATKAN PRODUK DCL SEKARANG!!!
NJC 017-3389785

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...