Tuesday, December 13, 2011

DCL TERBAEK!!!!!!!!

Tanya seorang rakan di suatu hari : " Kenapa ko buat bizz DCL ni? Nak kata cepat kaya, aku rasa ada MLM lain yg lg cepat kaya. Ko cari 4 @ 10 org bawah ko..labur duit..ko dah boleh duduk goyang kaki. Tak perlu jual barang sana sini."

NJC senyum je kt member tu...NJC jawab "Aku cari K yg kelima". Bulat mata member tu.." K apa ?"

"KEBERKATAN"..berkerut dahi member tu...so NJC pun terang kan kenapa "K" yg kelima ini yg membuatkan KJC sgt teruja dan syok buat DCL ni...
Sebenarnya DCL bukanlah MLM pertama yg pernah NJC join. Sebelum ni NJC telah join beberapa MLM lain. Ada yg NJC join sbb nak guna barang.. ada jgk sbb terpaksa..tp itu semua sekadar di pinggiran shj. Tiada smpai ke dalam hati pun nak buat.

Ada jgk yg lg parah..NJC di paksa Buat Loan untuk jalankan Bisness kalau tak memang tk boleh Buat Bisness.. Sebab Barang yang di tawarkan tidak termampu untuk di bayar Cash tia-tiap Bulan. Silap-silap barang tak habis jual..Tiap-tiap bulan tanggung Bayar Hutang Payslip jugak yang KOTOR.

Selagi tak buat dia akan Call dan Terjah datang rumah paksa atau sendiri tak boleh buat Loan Boleh Carik kan 5 orang kenalkan pada Upline terus..Kalau boleh yang Kejer dengan Kerajaan..Siap Mention lagi sebab Kerajaan Senang buat Loan..

Alamak !!! NJC memang tk suka nk paksa-paksa dengan cara Bisness mcm ni..Bagi NJC guna dulu barang dan yang paling seronok Customer KJC dh guna Sekali 2nd time Mesti dia nk lagi..Bisness yang ada Repat Order yang tinggi..Sebab risiko rendah dan orang tak Benci tengok muka KJC nanti.Sebab Jual Barang yang perlu dengan Harga yang sangat Berpatutan selain tk kejer Gov pun boleh beli..So memang tak akan double standrd Customer..

Betul-betul dlm hati masa tu NJC langsung tak redha apa yg NJC lakukan..sbb NJC sendiri pun tak suka org dtg rumah terjah2 nk jual barang. Sekali dua NJC ikut..tp lepas tu NJC bg macam-macam alasan pd upline tu..alasan yg selalunya ialah NJC balik kg..niat asal hanya nk guna barang saje..tp dah terjebak plk..tp yg paling NJC rasa sgt tak best ialah apabila waktu yg wajib dilanggar begitu shj. Macamana nk dapat berkat ye dak?

Apa " K " yg lima tu?

1- KEKAYAAN : harta dunia ini ada di mana2 sahaja, asalkan kita rajin berusaha pasti kita boleh membina kekayaan. Tak kisah juga dgn cara apa kita sanggup lakukan utk dapatkan kekayaan itu.

2- KESIHATAN : dlm dunia yg serba serbi moden dan pasaran yg luas terbuka, berlambak2 produk kesihatan yg boleh kita dapati dgn mudah. pilih saje lah yg mana berkenan di hati dan di poket kn?


3- KECANTIKAN : samalah juga dgn produk kecantikan. dari yg harga puluh-puluh sampai lah harga yg puluh-puluh ribu pun org sanggup beli demi utk cantik.


4- KAWAN2 : NJC tak nafikan memang semangat setiakawan dlm MLM ini amat menakjubkan. Bertemu dgn org-orang positif yg sentiasa memberi semangat kpd kita.

5- KEBERKATAN : Anda tahu bagaimana nak cari KEBERKATAN? Pertamanya mestilah buat perkara yg diredhai ALLAH. Kalau sibuk mencari dunia tp akhirat langsung tak igt..berkat tak?


NJC begitu teruja dan jatuh hati dgn DCL kerana 2 perkara :
a) Tabung Jihad
b) Tabung Khairat Rakan Niaga
2 tabung ini mengajar kita agar sentiasa mendahulukan kebajikan dlm setiap perkara yg kita lakukan. tahukah anda yg setiap produk DCL yg anda beli, 0.25% hasil jualan akan dimasukkan ke dlm Tabung Jihad dan pada setiap hujung bulan, jumlah terkumpul akan disedekahkan kepada Rumah Anak2 Yatim seluruh Malaysia.

Bukan itu sahaja, malahan wang terkumpul juga disedekahkan kpd mangsa peperangan Palestin.Begitu juga dgn Tabung Khairat Rakan Niaga, setiap bonus pengedar DCL akan ditolak RM3 dan dikumpulkn ke dlm tabung ini. Jumlah terkumpul akan disedekahkan waris ahli DCL bilamana ahli meninggal dunia atau mendapat keilatan.

Sambil kita makan produk utk sihat dan cantik, sambil kita menjana pendapatan, kita turut beramal kpd anak2 yatim dan fakir miskin. Insyaallah, bila kita seimbangkan urusan dunia dan akhirat, maka keberkatan itu akan dtg.




Antara faktor lain adalah Pengasasnya ialah Bumiputera Islam dan alhamdulillah sangat mementingkan keseimbangan urusan dunia dan akhirat. Bila dah pengasasnya Islam, maka produknya dah tentu dijamin halal dan selamat. Jadi, kenapa perlu kita bergantung kpd produk keluaran luar negara bila bumiputera islam sendiri menawarkan produk yg sangat hebat?!!


Masih nk Fikir ?? Call 017-3389785


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...