Monday, December 19, 2011

Change To Grow

Untuk Berjaya Just Simple Things yang kita kena buat iatu Ubah Sikap & Gaya Pemikiran. Bukan perlu Ubah Kereta atau Rumah, Duit Kena Banyak dalam poket, Kena Kurus dulu Baru boleh Berjaya. Kenapa kita perlu nk jadi orang lain baru boleh nak berjaya?? Jadi diri sendiri just u must Change ur Attitude & Gaya Pemikiran untuk berjaya dan Menang dalam Perjuangan Ini.

1. Ubah Cara Berfikir
Sebelum ni kalau selalu fikir asyik tak BOLEH..Ini susah + Anak-anak kecik lagi tunggu anak besar dulu, Suami tak bagi, Tak der masa nk Bisness..Try Change benda ni..Try buat ianya mudah Kerana Setiap Kejayaan Pasti ada CARA...klu nk tunggu anak2 besar besar baru nak buat !!! KJC nak tanya kita ni pasti ker dpt hidup sampai anak-anak besar, Hidup ini belum pasti esok belum tentu pasti kita hidup..sementara kesempatan yang ada ni buat lah..supaya bila kita tiada nanti mungkin akan ada sesuatu yang kita tinggalkan pada pewaris kita..
Suami tak bagi sebab diaorang tak Faham...!! try bt Bisness ni tunjuk kan BUKTI pasti dia akan Faham..!! Wahai wanita/isteri kita kena fight...jangan hanya redha dengan inilah " nasib aku nk buat macamana" ..Suami kita ni ada dua kemungkinan pertama samaada tak orang sayang dulu atau Allah sayang dulu..Itu semua kita tak boleh nk tolak..so kita kena prepred dr skrg..Fikirlah !!! jangan dh terhantuk baru nk rasa sakit..Ubah !!

2. Ubah Kawan
Bukan maksud NJC buang kawan-kawan yang telah sedia ada masih lagi berkawan cuma untuk berjaya berkawan lah dengan orang-orang yang berjaya dan yang banyak membantu di antara 1 sama lain. Bukan menjatuhkan di antara satu sama lain.

3. Ubah Tempat
Ubah tempat lepak atau tempat Mesyuarat contoh Kedai-kedai kopi/Mapley/Kedai makan yang hanya bercerita omong-omong kosong tanpa memberi apa-apa kebaikkan atau faedah..Try ubah tempat yang banyak Majlis ilmu atau Seminar yang boleh menaikkan Motivasi diri sendiri. Siapa kata mula-mula kena minat..Cuba ubah try to change..Insya Allah Pasti boleh..

4. Ubah Tindakan
Tindakan bermula dari anda sekarang Jelaskan & Tepatkan Ur Goal Setting dalam tempoh 2 - 3 tahun pertama Nak dapat Pangkat apa?? Kereta Apa?? Income Berapa..?? Belum Cuba jangan Cakap Tak Boleh.. Tindakan + Work Smart baru boleh cipta Hasil yang betul2 maksimum..U can fly high if u can..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...