Wednesday, December 7, 2011

Antibodi Paling HEBAT!

MADU
Tahukah anda bahawa amalan sunnah NABI MUHAMMAD SAW iaitu MADU merupakan antibodi yang paling hebat di dunia yang tiada tolak tandingnya. Di dalam kitab suci ALLAH ada menyatakan tentang khasiat-khasiat MADU yang telah digunakan sejak zaman nabi lagi, siapakah kita untuk menidakkan kehebatan khasiat MADU??? Tanya lah pada diri anda sendiri.

Adakah MADU menjadi amalan anda dan keluarga anda? Tahukah anda bahawa setiap penghuni rumah yang ada menyimpan botol-botol MADU di dalamnya para MALAIKAT memohon ampun kepada penghuni rumah itu. Hanya menyimpan MADU kita dapat pahala yang besar, SUBAHANALLAH...besar sekali fadhilat yang diberikan ALLAH kepada kita, yang kadang-kadang kita memandang remeh-temeh berkenaan hal ini.

Tahukah anda sekiranya anda meminum MADU dan masuk ke dalam rongganya 1000 ubat dan 1000 penyakit akan keluar daripadanya...hebatkan khasiat MADU? Jadikanlah MADU ini sebagai antibodi badan anda dan keluarga. Kadang-kadang Ibu & bapa yang bekerja tidak dapat menjaga sepenuhnya anak-anak mereka sewaktu mereka berada di pusat jagaan dan sekolah. Apakah yang anak-anak kita makan & minum seharian sewaktu anda tiada bersama mereka? Ada tak mereka kutip balik makanan yang telah jatuh? Ada tak mereka pegang makanan tanpa membasuh tangan? Dapatkah anda memantau setiap gerak geri mereka sepanjang masa??? Bagilah MADU kepada anak-anak anda sebagai antibodi badan untuk melindungi dari bakteria-bakteria yang menganggu anak-anak anda.


Firman Allah, mafhumnya;
"Dan Tuhanmu memberi ilham kepada lebah: "Hendaklah engkau membuat sarangmu pada gunung-ganang, dan pada pokok-pokok kayu, dan juga pada bangunan-bangunan yang didirikan oleh manusia". "Kemudian makanlah dari segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan (yang engkau sukai) serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkanNya kepadamu" (dengan itu) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia ( dari berbagai-bagai penyakit) sesungguhnya pada yang demikian itu ada tanda (yang membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang berfikir" - (Surah An-Nahl, 68-69)

Rata-rata masyarakat sekarang lebih mempercayai antibiotik yang dibekalkan oleh pihak klinik @ hospital. Apabila kita pergi ke klinik @ hospital kerana batuk, sakit tekak, selsema & sakit badan sudah pastinya doktor akan membekalkan antibiotik kan? Tahukah anda kesannya jika pengambilan yang berpanjangan ke atas badan kita? Kenapa selepas pengambilan ubat-ubat hospital badan kita semakin lemah & mengantuk? Sepatutnya kita lebih cergas kan...anda fikir-fikirkanlah...Saya bukannya anti kepada ubat-ubatan hospital tetapi saya ingin memberitahu apa yang benar dan menjadi kewajipan saya sebagai UMAT ISLAM, yang mengaku BERIMAN kepada ALLAH untuk memberitahu tentang kebenaran sebab kita diberikan AKAL untuk BERFIKIR mana yang buruk mana yang baik. Kalau kita ada alternatif perubatan lain yang tidak memudaratkan diri kita kenapa kita tidak menjadikan ia sebagai amalan harian kita. Cegah penyakit sebelum kena, bukannya dah kena penyakit baru mencari penawar. Sedikit info berkenaan antibiotik, boleh baca selanjutnya di laman web yang dilampirkan.
Dari sumber : http://ibnuabbas.wordpress.com/2008/01/22/kisah-antibiotik/

Kenapa Perlu Berhati-Hati Mengambil Antibiotik?

1. Antibiotik boleh menyebabkan alahan. Alahan boleh jadi sedikit seperti urticaria iaitu timbul ruam gegata di seluruh badan sehingga ke alahan yang teruk seperti kulit melecur dan sesak nafas.

2. Antibiotik mempunyai kesan sampingan. Antibiotik boleh menyebabkan kesan sampingan kecil seperti loya, pening, muntah dan cirit birit sehingga ke yang teruk seperti kerosakan buah pinggang, usus dan hati, pekak dan sawan. Steven Johnson Syndrome adalah satu kesan sampingan kepada beberapa jenis antibiotik berasaskan sulfa. Ia menyebabkan keadaan kulit seperti terbakar dan juga menyerang kawasan seperti mulut mata dan lidah. Kesan sampingan ini boleh membawa maut.

3. Antibiotik sebagai bom nuklear. Bukan semua bakteria di dalam badan adalah jahat. Bakteria baik di dalam usus sebagai contoh Lactobacillus, memenuhi usus supaya bakteria jahat seperti Clostridium Difficile tidak dapat memenuhi ruang tersebut. Malah ada bakteria di usus yang boleh membantu penghadaman dan menghasilkan sejenis vitamin yang membantu manusia. Begitu juga contohnya dengan kawasan vagina wanita. Bakteria baik yang terbunuh boleh menyebabkan “Candida”, sejenis kulat senang membiak di kawasan itu.

Malangnya, antibiotik tidak mengenal musuh. Ia seperti sebuah BOM NUKLEAR. Kawan atau lawan, semuanya disapu, disembelih dan dibunuh dengan kejam. Pembunuhan beramai-ramai tanpa belas kasihan ini ternyata membawa padah. Selepas tiada lagi bakteria yang baik, maka bakteria yang jahat akan bermaharajalela. Jadilah episod cerita koboi bila sherif dah tak ada.

Antibiotik Seperti Harimau Hilang Taring
Apabila antibiotik diambil dan digunakan sewenang-wenangnya, maka Bakteria yang tidak terbunuh oleh antibiotik akan menjalani mutasi. Ia menjadi kebal dan semakin kuat. Bakteria ini akan membiak dan tersebar di kalangan manusia yang dekat dan jauh.

Apa yang berlaku, antibiotik yang sama apabila digunakan tidak lagi berfungsi seperti sebelumnya. Maka, doktor terpaksa menggunakan antibiotik yang lebih kuat kerana yang lama tidak berkesan. Kitaran ini akan menjadi lebih menakutkan. Antibiotik yang kuat ini pula digunakan sewenang-wenangnya. Maka apabila bakteria mula bermutasi dan menjadi kebal, antibiotik yang kuat tadi semakin hilang belangnya. Antibiotik yang lebih kuat lagi digunakan… ia akan berterusan sehingga tiada lagi antibiotik yang berkesan terhadap manusia.

NJC ada Produk yang berasakan madu asli . MADU AMAZING..Produk istimewa yang dikomposisikan dengan 9 ramuan semulajadi Madu Asli, Kismis, Buah Tin, Kurma Merah, Habbatus Sauda, Buah Zaitun, Dong Quai, Dang Shen, Ubi Jaga dan lain-lain herba terpilih yang diilhamkan daripada kitab-kitab perubatan tradisional mampu membina imunisasi badan dan membina kembali usus. Gabungan herba-herba terpilih di dalamnya boleh diambil oleh yang menghidapi masalah gastrik, luka dalam perut dan pembedahan, asma, kelesuan dan batu karang untuk yang bermasalah.
Cara Pengambilan :
Makan 2 sudu sebelah pagi, 2 sudu sebelah malam. Gunakan sudu PLASTIK

AMAZING(PEMBUNGKUSAN BARU)
CP: WM: RM47.50/ EM: RM51.50/ B&S: $26.50.
Tetapi kita sekarang ni kebanyakkannya mengamalkan perubatan moden daripada perubatan herba yang sememangnya dari bahan2 yang semulajadi. Kadang-kadang kita berbulan2 makan ubat hospital tetapi penyakitnya tetap tak sembuh2 jugak, tetapi kita tetap pergi lagi untuk mendapatkan ubat lain. Apa salahnya kita mencuba perubatan herba iaitu amalkan minum madu untuk kesihatan diri. Insyallah, sekiranya kita sentiasa mengamalkannya pasti segala penyakit2 akan sembuh...dalam al-Quran & hadis ada menyuruh kita mengamalkan minum madu, sanggupkah kita hendak mempertikainya kalam Allah?

CALL ME 017-3389785 (NJC)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...