Saturday, February 18, 2012

Semua orang ada IMPIAN begitu juga saya

FOKUS UTAMA saya bila saya sudah menceburi bidang perniagaan ini walaupun saya ada pekerjaan tetap ialah INGIN HIDUP BEBAS DARI SEBARANG HUTANG!!!!!!


Saya pasti bahawa saya akan capai IMPIAN saya untuk saya dan keluarga hidup bebas tanpa HUTANG!!!
Bila kita dah ada IMPIAN pasti kita akan berusaha untuk capai apa yang di impikan.....Ye...Saya perlu LIPAT GANDAKAN USAHA saya untuk saya capai IMPIAN utama saya itu!!!! Saya perlu KELUAR dari ZON SELESA jika saya benar-benar ingin bebas dari hutang!!!! bukan saya saja, begitu juga anda!!!!

Bila kita dah bebas hutang, baru la kita rasa selesa....betul tak??? Kenapa saya kena lipat gandakan usaha? Gaji tiap tahun akan naik..?? Ye, betul...tapi ianya sekadar mencukupi saja...tambahan dengan ekonomi sekarang...dengan harga minyak naik...barang mahal...semua tu perlukan duit....

Sebab tu saya ceburi bisnes DCL ni...sebab salah satunya ialah produknya memang sangat laris....dan jualan online ni juga memudahkan saya...

Saya bermula dari bawah...Bonus pertama DCL baru saya nak merasa...bila cek statement Alhamdulillah...walaupun baru 3 angka tak MUSTAHIL akan bertambah jadi 4 ANGKA, 5 ANGKA!!!!!
Saya memang bersyukur sangat-sangat!!!! Dan, bila saya tengok bonus saya banyak tu semangat saya untuk terus MAJU dalam DCL ni semakin BERKOBAR-KOBAR!!!!!

Dan untuk saya gandakan bonus saya tu saya kena WORK SMART, berani, perlu buat kerja lebih masa....so far, Alhamdulillah, dgn DCL masa saya sgt terjaga...dan takdela saya rasa tertekan untuk melakukannya... :)

Bagi anda pembaca bloq Nurul Jannah Cantek sekalian, untuk berjaya tidak ada jalan pintas...jika PELUANG sudah ada di depan mata, kita harus rebut peluang itu....Pokoknya apa yang kita ingin capai dalam kehidupan kita itu adalah bergantung pada sejauh mana kita memberi tumpuan dan cari cara untuk kita mencapainya...BUKAN mencari ALASAN...

1 comment:

  1. KDa sangat setuju!! Usaha tidak mungkin seiring dgn alasan. Alasan hanya akan membantutkan usaha dan mematikan impian.

    Semoga kita terus kaya dan berjaya!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...