Sunday, February 12, 2012

Jangan TAKUT!!!


Gambar Hiasan

Kejayaan adalah milik anda yang berusaha, berkorban dan banyak berdoa, bukan milik mereka yang duduk diam menunggu rezeki datang. Pada satu tahap anda akan mengetahui bahawa anda sebenarnya bertanggungjawab ke atas segala apa yang berlaku dalam kehidupan anda, samada kegagalan mahupun kejayaan. Kedua-dua perkara ini datang dari diri anda kerana anda adalah yang memulakannya. Apabila anda menemui kegagalan, anda tidak jumpa satu alasan yang boleh menyalahkan orang lain terhadap kegagalan itu, kerana ia juga bermula dari diri anda, apa yang pasti saat itulah anda akan jumpa jalan menuju kejayaan dengan cara anda sendiri. 

Hanya anda yang mampu memikul bebanan hidup anda, bukan orang lain. Apabila anda menganggap bahawa hidup ini adalah satu tugas, maka laksanakan dan selesaikanlah tugas ini sebaik mungkin. Bila anda menganggap hidup ini satu beban maka pikullah ia sebaik-baiknya. Matlamat dan kejayaan dalam kehidupan ini pasti ditemui disaat anda menjalani perjalanan hidup ini, dan itu lebih baik daripada anda duduk diam dengan tidak melakukan apa-apa tindakan.

Jangan takut untuk mengambil langkah yang besar apabila itu satu keperluan, anda tidak boleh melepasi satu jurang yang besar hanya dengan satu langkah yang kecil.

artikel dari http://www.azizullemin.com

Renungan NJC: GAGAL dan KEGAGALAN adalah dua perkara yang berbeza. GAGAL bermakna anda sudah bertindak manakala KEGAGALAN boleh jadi kerana takut untuk bertindak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...