Tuesday, January 31, 2012

Makanan Sihat untuk Kulit Cantik

Kecantikan fizikal boleh diraih dengan berbagai macam cara. tidak hanya melakukan perawatan tubuh secara rutin saja, tetapi dengan pemakanan sehat.

Menurut verita yang disampaikan oleh Eatingwell, Rabu (30 Dis 2009), Makanan sihat yang dapat membantu anda memperoleh kulit yang berseri diantaranya :

Avokado
Buah berwarna hijau ini kaya vitamin B, vitamin E, dan mineral. Alpukat bermanfaat meringankan iritasi kulit, kulit merah atau radang pada jerawat. Jika ingin kelihatan memukau. Anda boleh menggabungkankannya dengan yogurt atau berry dan boleh dinikmati pada pagi hari.

Teh hijau - (Green Apple Diet Tea )
Minuman terbaik, teh hijau memiliki polyphenols yang memiliki karakteristik sebagai antioksidan. Polyphenols merupakan SENJATA yang terbaik menjaga kecantikan kulit anda. Minuman ini boleh mencegah atau membantu penyembuhan penyakit ringan, seperti influenza hingga yang berat macam cancer. Bahkan, teh hijau dipercaya boleh memperlambatkan proses penuaan



PROTEIN KOLAGEN - sumber marin (Nu~Cell)
Protein dan pemakanan laut juga sangat berfungsi dalam perawatan kecantikan kulit, misalnya ikan salmon. Kandungan nutrisi di dalam tubuh ikan salmon dapat menghasilkan produksi kolagen, keratin dan melanin di dalam tubuh, yang tentu saja baik untuk kecantikan dan keremajaan kulit anda. Gizi ikan salmon dapat mencegah munculnya spot-spot dan kulit kering akibat penuaan kulit di wajah. Tingginya kandungan omega-3 pun berfungsi untuk mencegah dan mengurangkan kerutan di wajah.
  • Membaikpulih tekstur kulit (menggebukan kulit) dan melambatkan proses penuaan
  • Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan
  • Mencantikkan dan menyuburkan kuku dan rambut
  • Menegangkan payudara
  • Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi

Yogurt rendah lemak / Susu Awal - ( Susu Koles Gen)

Produk-produk yang diperbuat dari susu yang rendah lemak, namun kaya vitamin A, seperti yogurt, bermanfaat untuk menjaga kekenyalan kulit dan imunisasi pada tubuh badan. Bahkan, bila anda mengalami masalah diabetes, inilah alasan tepat untuk anda menyimpan yogurt dalam lemari makan. Selain itu, yogurt dapat membantu merampingkan lingkar pinggang penderita obesiti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...