Saturday, October 29, 2011

Payudara Mengendur Bukan Masalah Lagi !!!


Tetek yang Mengendur..Anda Jangan risau..!!! NJC ada Q-She

Saat perempuan mencapai usia tertentu, payudaranya akan mengendur. Hal itu wajar kerana kelenjar susu mengecil, sehingga ada ruang kosong dalam kulit pembungkus payudara.

Kekenduran itu juga diakibatkan perubahan tubuh yang drastis, sehingga lemak dalam payudara berkurang. Sementara kondisi itu tidak disertai mengecilnya kulit pembungkus payudara.

Waah…ingin tahu lebih lanjut?


Seorang pesawat terbang kelahiran Newport, Texas, Amerika Serikat, Ir. N.O. Brantly menyatakan, seperti pesawat terbang, tubuh manusia juga terkena hukum graviti. Bahagian tubuh itu terutama yang menonjol dan tidak disangka, misalnya oleh otot atau tulang. Tonjolan yang dimaksud adalah payudara.
Pendapat tersebut dibenarkan Dr. Melissa S. Luwia, MHA, dari Yayasan Kanker Indonesia. kerana menonjol dan tidak punya otot, payudara sangat terpengaruh gaya gravitasi.


Itu sebabnya, menggantungnya (suspensi) organ ini mesti disangga oleh alat tertentu. Alat itu biasa kita sebut bra, kutang, penyangga payudara, atau BH (breast holder) atau juga dikenal dengan Bra.
Menurut Brantly, BH ia merupakan penyebab terbanyak yang membuat payudara tidak cantik. Sayangnya, tidak banyak perempuan yang menyedarinya. Mereka tidak tahu, seperti apa BH yang terbaik untuk menunjang keindahan payudara.
Berikut beberapa faktor penyebab turun dan kendurnya payudara selain hal-hal yang sudah disebut.


1. Kehamilan, Persalinan, dan Menyusui.
Ukuran payudara semakin berkembang seiring dengan usia kehamilan. Membesarnya payudara membuat massanya bertambah. Akibatnya, tarikan ke bawah semakin kuat.


2Ukuran Payudara dan Besar Goncangan
bentuk payudara mempengaruhi tarikan graviti. Semakin besar bentuk, semakin besar juga gaya gravitasinya, apalagi kalau payudara selalu tergoncang, khususnya pada para atlet.


3. Tidak Ada Penyangga
Membiasakan diri tanpa Bra akan menyebabkan kendur, apalagi bila ukuran payudara tergolong besar.


4. Tidur Miring
Tidur miring akan membuat payudara kendur. Ini telah dibuktikan dengan teori gravitasi bumi. Pada tidur miring, payudara tidak ada yang menyangga sama sekali, kecuali oleh Bra. Berbeza dengan tidur telentang, kerana payudara disangga oleh tubuh.
5. Penyakit Tertentu
Penyakit seperti TBC (tuberkulosis) atau kanser mengakibatkan payudara menjadi kecil, kendur, atau turun. Ini karena virus dan sel ganas yang merusak organ tubuh.


6. Malnutrisi
Walau konsumsi makanan bergizi lebih berguna untuk mengencangkan kulit, faktor ini sangat penting. Penyakit seperti TBC atau canser bisa muncul akibat kurang gizi. Makanan seperti kubis, kacang panjang, tempe, susu dan bawang putih sangat bagus untuk mencegah kanser payudara.


7. Perlakuan Kasar
Setiap inci dari tubuh kita harus diperlakukan secara halus, apalagi payudara. Perlakuan kasar seperti meramas-ramas terlalu kuat, sangat menentukan keindahan payudara. Juga bila kita menggunakan Bra yang membuat payudara tertekan, tersepit, dan lain-lain.


8. Kesalahan Memilih Bra
Bra terlalu kecil, terlalu besar, atau dibuat dengan bahan tidak bagus, akan menyebabkan payudara tidak sehat. Akibatnya, payudara menjadi kendur dan turun.

Cara mengatasi:
Dengan mengambil Q-She 3 biji setiap malam..Hasilnya anda akan nampak selepas 7 hari pengambilan..Anda akan rasa Tetek anda mula menegang & puting yang lebam menjadi "pink" semula..Dan secara tak lansung ianya juga mengangkat tetek yang kendur menjadikan ianya lebih padat...
Dah cuba baru tau !!!

DAPATKAN Q-SHE SEKARANG!!!!
CALL @ SMS 017-3389785


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...