Monday, April 9, 2012

Amalkan DIET cara Rasulullah dan Amalkan NUCELL :)

Assalamualaikum dan selamat ceria sume...........

Pada hari ini saya nak share dengan anda semua tentang DIET.... Rata-rata orang salah faham tentang DIET.... Ada orang cakap diet ni kene kurangkan makan, kene kawal pemakanan dan sebagainya...

Yang sebenarnya, DIET ni ialah, penyusunan makanan yang betuk dan seimbang yang perlu di selaraskan pengambilanya setiap hari. DIET menyediakan keperluan zat gizi yang diperlukan untuk pertumbuhan dan mempertahankan kesihatan secara optimal.

Lagi satu, kita perlu tahu pola pyramid pemakan seimbang supaya ia tidak terlalu banyak dan tidak terlalu sedikit masuk ke dalam tubuh kita.


Ni adalah cotoh pola pyramid pemakan secara sihat...tak kira orang kurus atau tak, DIET seimbang ni penting untuk kesihatan tubuh badan kita tau....

Lagi satu DIET yang perlu kita amalkan iaitu.....


DIET Rasulullah... :) ramai orang takut nak amik makan malam....tapi makan malam tu la yang penting...cuma amik dengan kadar atau kuantiti yang sedikit :)

Dan...selain amalkan DIET tadi, supplement juga penting untuk kesihatan tubuh kita....

Dengan mengamalkan Nucell yang kaya dengan SERAT buahan ni insya allah adapat membantu anda untuk mengamalkan DIET anda yang seimbang :)

So, jooooommmm la kita amalkan DIET yang seimbang dan amalkanlah DIET cara RASULULLAH serta pemakanan supplement untuk kesihatan tubuh yang optima.

Senyum Selalu.... :)

HUBUNGI NJC 017-3389785

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...